Visittkort er mer enn bare en metode for å introdusere bedriften din for nye kunder. Det er et markedsføringsverktøy som kan hjelpe deg med å utvikle relasjoner med kunder og kunder ved å la deg kommunisere med dem. Som et resultat vil visittkort ikke gå av moten med det første. Merkevaren din gjenspeiles i visittkortene dine, og visse designelementer må inkluderes i kortene dine for at de skal skille seg ut og gjøre inntrykk. Unike visittkort er alltid tilgjengelige for bruk av vellykkede bedriftseiere. Du kan finne noen utskriftsråd for visittkort nedenfor for å hjelpe deg med å lage kort som vil bli lagt merke til av alle du gir dem til. De vil da gjøre det mulig for deg å tiltrekke deg flere nye kunder.
Kraftig kan være enkelt
Når du lager et suverent visittkort, er mindre mer. Du trenger ikke nødvendigvis å velge et sofistikert visittkortoppsettdesign for å tiltrekke potensielle kunder. Dessuten kan det virke overfylt når du prøver å få plass til for mange farger og tekst på hver side av kortet. Potensielle kunder vil ofte ha en bedre oppfatning av deg hvis du holder ting enkle og særegne.
Legg til kontaktinformasjon
Et annet enkelt utskriftstips for visittkort som noen overser. Gi kunder og kunder flere måter å komme i kontakt med deg på hvis du ønsker at de skal. Inkluder lenker til nettstedet ditt, e-postadressen din og profiler på sosiale medier. Nettstedets URL og telefonnummer bør komme først hvis det ikke er nok plass til all kontaktinformasjonen din.
Design som fanger blikket
I tillegg trenger du et design som trekker oppmerksomhet, og dette designelementet er ofte det mest utfordrende å forstå. Kortoppsettet ditt bør oppdateres hvis du har en ny firma- eller merkelogo. Det er mange typer visittkort tilgjengelig som vil forbedre ethvert design. Kantmalte, spot UV, hevet spot UV, silke eller glass laminert, metallisk folie og hevet foliekort er noen du bør vurdere.
Tilpassede skjemakort som er utstansede er også vanlige. De er laget ved å kutte kortene dine i en hvilken som helst form du kan tenke deg ved å bruke et skarpt skjæreblad kjent som en “die”. Egendefinerte hjørner, trykte sirkler og forskjellige andre alternativer er alle tilgjengelige.
Oppfordring til handling eller promotering
Visittkortet ditt bør brukes til å tiltrekke nye kunder og kunder. Legg til en kampanje eller handlingsfremmende oppfordring til dem for å øke sjansene dine. Etter å ha distribuert dem, kan du bruke disse til å måle hvor mange personer som samhandler med kortet ditt. Du kan i det minste se utviklingen hos besøkende på landingssidene eller nettstedet ditt.
Sorter kort etter merke
I tillegg har visittkort som mål å holde merkevaren din i tankene til potensielle kunder når de trenger eller ønsker varene og tjenestene du tilbyr. Du risikerer å miste standardkunder hvis visittkortene dine kommuniserer noe annet enn merkevaren din. Hold e-business og visittkortdesign på tvers av alle markedsføringsplattformer konsistente.
Bruk QR-koder
Vurder å inkludere en QR-kode hvis du ønsker å gi potensielle kunder mye informasjon, men opprettholde utformingen av visittkortene dine enkelt og ryddig. De er en rask, effektiv løsning for å koble sammen ditt trykte og nettbaserte innhold. QR-koder kan være en flott blanding av uformelle og formelle fordi de er visuelt renere enn en nettadresse. Potensielle kunder kan koble til nettstedet eller landingssiden din ved å skanne koden med smarttelefonen. I tillegg kan hørbare navnemerkekoder la potensielle kunder lære hvordan de uttaler navnet ditt.
Legg til en logo og et slagord.
Visittkortet ditt må også ha en tagline og logo. Dessverre overser mange bedriftseiere og markedsføringsspesialister disse designkomponentene. Disse viktige merkeutvidelsene er nødvendige for å kommunisere bedriftens identitet, og ord, farger og former brukes for å oppnå dette. Hver person som mottar kortet ditt må kunne gjenkjenne emblemet ditt og vite det hvis de møter det igjen i fremtiden. Hemmeligheten bak suksess er å få merkevaregjenkjenning fra visittkortene dine.
Hvor du er på et kart
I tillegg, hvis du vil legge til et særegent designelement til visittkortene dine, tenk på å bruke et kart som vil hjelpe deg med å lede kundene dine til deg. Du kan spare plass på forsiden av kortet ditt ved å utelate adressen din hvis du bestemmer deg for å legge til et kart på baksiden.
Ditt valg av visittkortlayout og stil er avgjørende. De er det ideelle markedsføringsverktøyet for å nå ut til potensielle kunder og gjøre det mulig for deg å markedsføre bedriften din effektivt. Kort med høye standarder og attraktive design vil omtenksomt annonsere dine varer og tjenester, styrke merkevaren din og gi en positiv følelse på mottakerne.