Ofte kommer introduksjonen til potensielle kunder gjennom visittkortet ditt. De fungerer som reklame, en oppfordring til handling og en måte for folk å gjenkjenne merkevaren din i tillegg til å ha kontaktinformasjonen din. De er et avgjørende markedsføringsverktøy for både små og nye bedrifter.
Fordi et godt designet visittkort kan etterlate et varig inntrykk og gjøre en fremmed til en hengiven kunde, må det lages effektivt.
Prioriteringer først
Merkets fargevalg og logo er to essensielle designelementer du bør vurdere før du velger det beste trykkeriet eller til og med før du starter designprosessen. De mest avgjørende visuelle komponentene for merkevarebygging er disse.
Hva annet tenker du å formidle gjennom visittkortet ditt? Tenk på det en stund. Velg budskapet du vil at designet skal uttrykke, se gjennom prøver og bestem hva du liker.
Nå begynner jobben!
Begynn å lage
Du kan begynne å designe visittkortet ditt når du har valgt fargeskjemaet, logoen din og budskapet du vil at det skal formidle.
Begynn med form
Standardformer inkluderer rektangler, men du kan også bruke stanseteknologi for å lage særegne og spesifikke former for din bedrift. Alternativt kan du bruke smart skjæring for å sentrere emnet på visittkortet rundt det eller kantene for et vennligere utseende.
Vær oppmerksom på at fantasifulle former kan slå tilbake hvis du jobber i en formalisert bransje. I tillegg vil det påvirke hvor godt kortet ditt passer i en lommebok.
Velg din størrelse
Distinkte regioner i verden har forskjellige industristandarder for visittkort. I Canada brukes standardstørrelse på 3,5″ x 2″ (dette er amerikansk standard). Kriteriene for Europa og Oseania er henholdsvis 3.346″ 2.165″ og 3.54″ 2.165″.
Det er tre ting du må vurdere når det kommer til størrelse.
Kortets ytterste lag tas av, derav blødningen.
Trimlinjen fungerer som skjæreguide mens du klipper kort. Den lille linjen bør plasseres 0,125″ fra kanten for maksimal sikkerhet.
Trimlinjen er 0,125″ unna sikkerhetslinjen. Utover denne linjen vil du ikke ha noe vesentlig.
Sett inn logoen din
På visittkortet ditt, i det minste metaforisk, vises logoen din tydelig. Bruk bare én side for å vise den; den andre kan inneholde en mindre logo og all tilleggsinformasjon.
Gjerne, prøv nye ting. Enten bruker du en preget logo eller tegner den over hele det tomme rommet. Alternativt, for et snev av mystikk, bruk et ordløst bilde med en URL på den ene siden og mer informasjon på den andre.
Velg din tekst
Ikke stopp visittkortet til randen med detaljer. Bestem hvilke komponenter som er mest avgjørende. Disse består av:
ditt navn og yrke
Bedriftsnavnet
(kontor eller mobiltelefon) telefonnummer
E-post nettstedet til selskapet sosiale medier
postadresse
bedriftens motto
Gjør det enkelt å lese
Med så lite plass og så mye å formidle, blir typografi (eller valg av fonter) avgjørende. Det faller inn i tre primærgrupper:
Den første er tekststørrelse. For å være lesbar må den være minst 8 poeng i størrelse; men hvis du vil at noe skal skille seg ut, kan du endre størrelsen. Hold ordlyden på visittkortet kort nok til å gi plass rundt hver del for ikke å tette den.
Velg en skrifttype som fanger personligheten din fordi de er knyttet til merkevareidentiteten din.
Velg en tekstfarge som passer godt med merkefargene du allerede har valgt. Vurder kontrast i stedet for lignende farger fordi de gjør lesing vanskelig. Husk også at lesbarhet alltid skal komme først.
Ikke spar på utformingen av visittkortene dine, fordi de er et viktig verktøy for å markedsføre varene og tjenestene din bedrift tilbyr. Velg en som kan gi banebrytende trykkteknikker som boktrykk, preging, foliestempling og spot UV-belegg for å skille seg ut. Husk at visittkortene dine er mer enn bare å oppgi kontaktinformasjonen din. Derfor er det viktig å ha et anerkjent trykkeri ved din side.