Tagline og logo
Husk at visittkortet ditt fungerer som en forlengelse av merkevaren din. Din logo og slagord bør inkluderes først. Disse gir innehaveren av kortet en følelse av bedriftens identitet.
Visittkort setter merkevarebyggingen din i sentrum med en logoplassholder.
Sørg for at merkevaren din er lett identifiserbar. Bruk skjemaer, farger og tekst på en unik måte. Hjertet i merkevarebyggingen din består av alle disse delene. Tanken er å garantere at merkevaren din er knyttet til (og husket for).
Navn og tittel på funksjonell jobb
Virker det ikke selvinnlysende? Imidlertid tar mange enkeltpersoner dette feil. Først og fremst er det navnet. Sett sistnevnte på kortet ditt, ikke førstnevnte, hvis du heter David, men du går forbi Dave. Din genealogiske informasjon skal ikke være på visittkortet ditt.
Snarere er det ment å knytte deg til andre som kan være interessert i å snakke med deg. For å unngå vanskelige re-introduksjoner senere, introduser deg selv som du foretrekker å bli tiltalt.
Hva med tittelen på jobben din? Du bruker mange hatter i virksomheten din som frilanser, gründer eller eier av småbedrifter. Hvilket nevner du på visittkortene dine? Velg den som best beskriver din hovedfunksjon eller rolle i selskapet.
Jeg har fått mange visittkort som ikke indikerer noe om personen som ga meg det. I stedet står det administrerende direktør, grunnlegger eller president ved siden av navnet. Det høres kanskje elegant ut, men det er faktisk ineffektivt.
Jeg er ikke klar over hva personens jobb var eller hvorfor jeg skulle ringe innen jeg kommer hjem. Å se for eksempel på et kort fra John, grunnleggeren av Video Masters, avslører ikke mye. “Jobbet John som videograf?” Er du en videoredigerer? Er du manusforfatter? Å, jeg glemte nesten.” Søppel!
Informasjon om hvordan du kontakter oss
Et visittkorts kjøtt er kontaktinformasjonen. Du må gi folk råd om hvordan de kan kontakte deg hvis du vil at de skal gjøre det. Hvilken av kontaktopplysningene dine bør du imidlertid inkludere? Ordet “direkte” er det viktigste å huske her.