Selv om markedsføringen av bedriften din nå er enklere enn noen gang, kan tradisjonelle visittkort fortsatt ha stor innvirkning på hvordan du samhandler med potensielle kunder og kunder, takket være den digitale tidsalderen. Et visittkort lar dem ha kontaktinformasjonen din for hånden og er et kraftig visuelt minne om interaksjonen din.
Visittkortet ditt må vise merkevareidentiteten din og holde seg unna typiske farer for å styrke omdømmet ditt i kundenes øyne. Små bedrifter og uavhengige entreprenører bør inkludere grunnleggende kontaktinformasjon, for eksempel telefonnumre, nettsteder, e-postadresser og informasjon om hva de gjør.
Det er imidlertid enkelt å utilsiktet legge til flere fakta eller bilder på toppen av kontaktinformasjonen. De beste designprinsippene og konseptene for visittkort er oppført her.
Kjøp sterkere kort
16 pkt. Kartpapir er den typiske tykkelsen for visittkort, og du kan oppgradere til 32 pt. Lager visittkort er laget av to papirark som er festet sammen og utstanset, selv om disse kortene er ganske solide.
Overlegen holdbarhet er gitt av dobbelttykke kort, noe som er nødvendig hvis de bruker mye tid på å flyte rundt i en veske eller koffert. Et tykkere visittkort fanger også oppmerksomheten til potensielle kunder og kunder og viser hvor seriøst du tar markedsføring. De vil merke at det er tyngre enn forventet, selv om de kanskje ikke sier noe om det.
For enda mer kontrast kan tykkere kort ha en farge langs kantene. Comix Well Spring tilbyr forskjellige malte kantalternativer slik at du kan bruke fargen på logoen din eller en komplementærfarge for bedre estetikk. Disse kortene ser fantastiske ut når de stables på et bord eller et visittkortstativ.
Lag dobbeltsidige kort.
Med dobbeltsidige kort kan du skrive din viktigste kontaktinformasjon på forsiden og en liste over dine varer og tjenester på baksiden. Å gjøre dette kan inneholde mye informasjon uten å få kortet til å se rotete ut eller bruke små fonter.
Siden du kan gjenbruke en lignende bakgrunn og generell layout på begge sider, er det enkelt å lage et dobbeltsidig visittkort. For å sikre at kunder raskt kan gjenkjenne bedriften din, oppgi bedriftsnavnet og logoen som fortsatt er på baksiden av visittkortet.
Gjør logoen din enkel
Du trenger ikke å bekymre deg for å finne en høyoppløselig versjon av logoen din fordi visittkortene er så små. Du kan imidlertid oppleve problemer med logoens liten skrift eller uklare skrifttyper. Når det er skrevet på et 3,5″ x 2″ visittkort, kunne ikke et firmaslagord eller logo som ser bra ut på brevpapir og løpesedler fungere etter hensikten.
Hvis noe på visittkortet ditt er for lite til å lese, prøv å slette det eller øke det. Du kan prøve å gjøre endringene selv, spesielt hvis de bare innebærer sletting av ord. I noen tilfeller kan det være å foretrekke å gi den originale logoens grafiske designer i oppdrag å lage en ny versjon for visittkortet ditt.
Hvis logoen din er ganske utdatert, kan det lønne seg å redesigne den for en fullstendig oppfriskning av bedriften. Elegant, moderne design og fonter som ser fantastiske ut uansett størrelse, oppmuntres av gjeldende designretningslinjer. Hvis logoen din virker utdatert sammenlignet med konkurrentene dine, ta kontakt med en grafisk designer for et nytt design som holder seg til de samme fargene og generelle ideen.
Bruk et farget bakteppe
Fullfarge visittkort vil skille seg enda mer ut hvis du bruker en ensfarget eller forsiktig teksturert bakgrunn. Hvite bakgrunner er elegante, men hvis du vil ha et sterkere design som fortsatt virker profesjonelt, velg en pastell eller en lys farge med hvite aksenter.
Velg en bakgrunnsfarge som passer godt til fargene på fonten og logoen din. Unngå å bruke bilders bakgrunn fordi skrifttypen sannsynligvis vil bli begravd under dem.
Når du mottar ditt fysiske eller digitale bevis, undersøk nøye bakgrunnen. Sørg for at hver skrifttype skiller seg ut så mye som den burde være, og gi skriftfargevalgene dine et nytt utseende. Du og kundene dine kan unngå alvorlige problemer på veien ved å gjøre en liten skriftendring for forbedret kontrast.
Lag punktlister.
For å gjøre det mulig for kunder å raskt og enkelt absorbere kontaktinformasjonen din, bør visittkortene dine være så enkle som mulig. Du ønsker ikke å utelate informasjon som en potensiell kunde kan trenge for å bestemme om de skal kontakte deg eller ikke.
De mest spennende funksjonene til bedriften din kan angis ved hjelp av punkttegn. List opp tilbudene dine, varer eller kjennetegn, for eksempel servicetid og kundestøtte. Du kan kanskje bare passe 3 til 4 poeng med kontaktinformasjonen din på et enkeltsidig kort, men et dobbeltsidig kort kan inneholde minst 10.
Husk at punktene dine også kan inkludere pågående kampanjer og rabatter. Selv om de fleste bedrifter unngår det siden prisene kan svinge, kan du markedsføre pakkepakker og andre eksklusive tjenester firmaet ditt tilbyr.
Velg anerkjente fonter
Serif- og Sans Serif-skrifter er de to primære skrifttypene. Serif-skrifttyper inneholder små linjer, som Georgia og Times New Roman, øverst, nederst og i enden av bokstavene. Fordi de mangler disse linjene, er sans serif-fonter som Arial og Calibri enklere å lese i mindre størrelser. Serif-fonter kan imidlertid av og til gi titler en fin finish.
Unngå nye skrifttyper med mindre virksomheten din er sterkt fokusert på et spesialisert område. Ujevne og vanskelig å lese skrifter kan ikke uttrykke kundeservice og forretningskunnskap når du markedsfører til vanlige forbrukere og profesjonelle kunder.
Lesbarheten til skriftstørrelsen din er også avgjørende. Skriftstørrelser bør generelt ikke være mindre enn 8 poeng. For et bedriftsnavn som skiller seg ut for kundene umiddelbart, bruk en skriftstørrelse på 12 eller 14 punkter.
Tenk på et lite bilde
Bilder tar mye plass og er utfordrende å skrive ut i en størrelse som tydelig viser detaljer. Når de brukes riktig, kan de gi visittkortene dine et polert utseende. De tilbyr en slående fargeklatt og visuelle intriger, spesielt når de er inkludert i en minimalistisk design som lar bildet skinne uten å ta over hele komposisjonen.
Et bilde kan ta for mye plass hvis du bare skriver ut et enkeltsidig kort. Et bilde kan inkluderes på dobbeltsidige kort, spesielt hvis du markedsfører deg selv som eiendomsmegler eller profesjonell. Hvis du jobber med landskapsarbeid, kan du også vurdere å gi et bilde av et utvalg av arbeidet ditt, for eksempel vakre blomster og planter.
Sett en oppfordring til handling der.
Visittkortet ditt må inneholde en kundeforespørsel om å ringe deg eller foreta et kjøp. Denne invitasjonen, som markedsførere omtaler som en oppfordring til handling, blir vanligvis oversett for sin styrke. Mange nettsteder unnlater å gi en enkel, åpenbar oppfordring til handling som inviterer besøkende til å komme i kontakt med dem.
På visittkort kan oppfordringer til handling være like effektive. De lar deg utstede en formell, men hjertelig invitasjon som innkapsler bedriftens essens.
En enkel oppfordring til å følge bedriften din på sosiale medier kan resultere i konverteringer, men bare hvis du ofte aktivt legger ut nytt og interessant innhold der. Denne typen oppfordring til handling kan være fordelaktig for arrangementssteder, promotører, kreative og andre underholdningsrelaterte bedrifter og enkeltpersoner.
De fleste fysiske butikker tar sikte på å inkludere en oppfordring til handling som motiverer kundene til å kontakte for et gratis estimat eller konsultasjon eller for å foreta et kjøp. Dette fører til et raskere salg og høyere avkastning på investeringen. Nettbaserte selskaper og uavhengige entreprenører som nettverker personlig bør oppmuntre begge, forutsatt at minst ett av disse alternativene vil bli tatt av kortets mottaker.
Tjenester og profesjonell utskrift
Visittkortene dine etterlater et varig inntrykk på kunder og kunder, enten de er de første eller de siste. De er din beste mulighet til å øke navnebevisstheten din og gi en mulig kunde muligheten til å følge opp med deg.
Å få visittkort av høy kvalitet er enkelt hvis du jobber med en pålitelig og dyktig utskriftsleverandør. Greko Publishings datterselskap Comix Well Spring har et vell av ekspertise innen fullfargetrykk og kan møte dine behov på timeplanen din. Vi produserer fullfarge visittkort skreddersydd for dine behov i opplag så små som 250.
Hvis du har spørsmål om å legge inn en bestilling eller formatere visittkortene dine for de beste resultatene, er vårt vennlige mannskap tilgjengelig for å hjelpe. Benytt vår enkle bestillingsprosess på nett, standard 14-dagers produksjonsbehandlingstid, eller hasteoppgraderinger for å starte umiddelbart.